Puls

Zveřejněno dne 8. 10. 2018
Fontána u Janáčkova divadla se rozsvítí růžově
Říjen je na celém světě měsícem boje s rakovinou prsu a podpory již nemocných žen. Tato myšlenka - Breast Cancer Awareness Month - vznikla v roce 1985 v USA. Cílem je podpořit prevenci, ale také ukázat, jak se s nemocí potýkají pacientky, které potkala.


Tradičním symbolem se stala růžová stužka a hlavně samotná růžová barva, proto se také ve světě používá pro říjen název PINKTOBER. Na zviditelnění tématu spolupracují pacientské organizace, nadace, zdravotnická zařízení, veřejné i komerční subjekty.

Ženská nezisková organizace Mamma HELP jako první přinesla do České republiky kampaň Říjen v růžové již v roce 2010. Letos se spolu se svými partnery pouští do boje za zdraví žen již poosmé. V Brně se ve čtvrtek 11. října v 18.00 rozsvítí růžově fontána před Janáčkovým divadlem. Při této příležitosti se uskuteční benefiční koncert pro veřejnost, na kterém zazpívají Chantal Poullain a Matěj Plíhal, své umění předvedou i Mažoretky Legato.

Kromě kulturního programu bude součástí akce "Rozsvícení fontány na růžovo" i osvěta. Zájemkyně si na edukačním modelu mohou vyzkoušet správný postup pro samovyšetření prsou. Zakoupením cupcakeů s růžovou stužkou, které poskytla Cupcakekárna Brno, může každý přispět na aktivity organizace Mamma HELP.

Statistika onemocnění je neúprosná. Každá dvanáctá až osmá žena onemocní v průběhu svého života rakovinou prsu. "Jsou to smutná čísla, ale je taky potřeba vědět, že stále více žen má šanci na uzdravení - jednak díky pokrokům medicíny, ale hlavně díky včasnému odhalení zhoubného bujení, v co nejranějším stadiu," říká Jana Drexlerová, ředitelka pacientské organizace Mamma HELP. "Proto se také intenzivně věnujeme edukaci, pořádáme stovky přednášek po celé republice a snažíme se na to ženy upozornit, vysvětlit jim, jaké možnosti dnes mají. A rovnou je při té příležitosti učíme samovyšetření prsu na modelu prsou," dodává.

Právě důležitost prevence, jak pravidelného samovyšetření, tak i odborného sonografického nebo mamografického vyšetření, se opět staly letošním mottem. Staronovým symbolem je "Uzlík", z kampaně Udělej uzel a nezapomeň na prevenci, kterou připomene nový animovaný spot, natočený nezávislou skupinou profesionálních filmařů Alternative.NOW.

Spolu s dlouhodobými i novými partnery nabízí Mamma HELP ženám i letos řadu možností, jak se v říjnu aktivně zapojit. Stačí navštívit některou z říjnových akcí a bez odkladu udělat něco pro své zdraví. Inspirovat se můžete také říjnovým číslem časopisu Moje psychologie. Najdete v něm příběhy žen, které vás mohou motivovat svým životním postojem.

Akce se koná ve spolupráci s městem Brnem pod záštitou 1. náměstka primátora města Brna Mgr. Petra Hladíka v rámci projektu Brno - Zdravé město.

Rozsvícení fontány na růžovo
Janáčkovo divadlo, Brno
11. října 2018 od 18.00
www.mammahelp.cz 


PR
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Rudolf Havlík
Po čem ženy touží - DVD
Cinemart
Charismatický cynik Karel Král (Jiří Langmajer), na kterého ženy letí, je šéfredaktorem časopisu Playboy. Jednoho dne jeho nezávazný způsob života utrží hned několik ran. Dostane výpověď kvůli průšvihům a poklesu prodejnosti časopisu, bývalá manželka a dcera ho opět naštvou, neznámá žena mu nabourá auto a na jeho místo je dosazena pohledná mladá šéfredaktorka Leona. Karel vyřeší problémy po chlapsku – společně s nejlepším kamarádem se opije a v dobrodružné noci si přeje, aby se stal ženou, protože „ženský to mají v životě mnohem jednodušší a on je na tom kvůli nim bídně.“ Ráno Karel zjistí, že následkem noční alkoholické „jízdy“ a zásahem vědmy Zoltany se stal ženou. Karel se musí vyrovnat nejen s novým vzhledem, ale hlavně se naučit fungovat v ženském těle a zjistit, zda to mají ženy opravdu snazší?
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2019 Radek Holík
Google+