Filmy

Zveřejněno dne 26. 1. 2021
Šarlatán a Krajina ve stínu aspirují na Ceny filmové kritiky
Dramata Šarlatán a Krajina ve stínu získala po pěti nominacích na Ceny české filmové kritiky a stávají se tak horkými kandidáty na vítězství hned v několika kategoriích. Prvním dokumentem vůbec, který se do kategorie nejlepší film probojoval, je snímek V síti Víta Klusáka. Vítězové budou vyhlášeni 6. února.

Na vítěze v pěti kategoriích Cen české filmové kritiky aspirují historická dramata Šarlatán a Krajina ve stínu. Ve čtyřech kategoriích se pak utkají proti sobě. Oba snímky spojuje podobný časový horizont, odehrávají se ve 20. století a popisují život ve dvou různých totalitních režimech. V kategorii nejlepší film jim konkuruje kontroverzní dokumentární film V síti Barbory Chalupové a Víta Klusáka, který se zabývá praktikami sexuálních predátorů v prostředí internetu.

Vyhlášení vítězů proběhne 6. února v přímém přenosu na ČT art. Ze čtyřiceti posuzovaných filmů bylo nominováno celkem osmnáct snímků, které mají šanci získat ceny v deseti kategoriích. Zvláštností letošního ročníku je přidání kategorie věnované krátkému filmu, čímž organizátoři podporují českou krátkometrážní tvorbu. 


Redakce
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Alain-Fabien Delon
Z rodu vyvolených
Garamond
Příběh dominantního otce a syna ve formě fiktivníh zpovědi, kde je vše pravda. Může se život přes noc obrátit naruby? Osmnáctiletý Alex Delval sní o tom, že se stane hercem jako jeho otec. Když je mu ale nabídnuta role, přepadnou ho silné pochybnosti. Jeho démoni ho doženou k alkoholu. Vypukne rvačka. Opona. Znovu při vědomí se Alex ocitá tváří v tvář neznámému muži. Šedesát let, příjemný vzhled. Psycholog. V hlubinách noci mezi nimi vznikne nečekané pouto. Alex se poprvé odváží poddat. Jak se stát sám sebou, když vyrůstal ve stínu mýtu? Jak překonat představu „syna někoho“, aby konečně převzal kontrolu nad svým osudem? Otec a syn. Láska a nenávist. A život před sebou.
Reklama:

Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2021 Radek Holík
Google+