Hudba

Zveřejněno dne 12. 5. 2018
Koncert slovenské hudby
Ensemble Opera Diversa v rámci své tradiční koncertní řady, věnované soudobé duchovní tvorbě, představí 16. května od 20:00 v kostele sv. Augustina na náměstí Míru díla slovenských autorů.
 


V české premiéře zazní instrumentální, avšak renesanční vokální hudbou inspirované dílo Lauda Sion Ľuboše Bernátha a s velkou pravděpodobností i Musica paschalis (Velikonoční hudba) pro varhany od Ivana Hrušovského. Komorní sbor Versus a smyčcový orchestr Ensemble Opera Diversa spojí pod taktovkou Gabriely Tardonové síly k provedení Apokalypsy podle svatého Jana od Petera Zagara, jako sólistky se představí sopranistka Tereza Maličkayová a altistka Jarmila Balážová.

Program
Ľuboš Bernáth: Lauda Sion. Motetus instrumentalis pro smyčce (česká PREMIÉRA)
Ivan Hrušovský: Musica paschalis pro varhany (výběr)
Ivan Hrušovský: Psalmus 120 pro sbor a capella Peter Zagar: Apocalypsis Ioannis pro soprán a alt sólo, sbor a smyčce

Obsazení
Tereza Maličkayová, soprán
Jarmila Balážová, alt

Marek Paľa, varhany
Ensemble Opera Diversa, koncertní mistr Jan Bělohlávek
Ensemble Versus, sbormistr Vladimír Maňas
diriguje Gabriela Tardonová

Vstupenky k dostání 30 minut před začátkem v místě konání akce, rezervace možné
přes e-mail ensemble@operadiversa.cz.
150,- Kč (plné vstupné) / 80,- Kč (senioři, studenti) / 50,- Kč (studenti hudebních škol)
Více na: http://www.operadiversa.cz


Redakce
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Jan Sojka
Učitel je ve třídě sám
Artes Liberales
Próza Učitel je ve třídě sám nepřináší zážitky ze školních lavic, jak bychom se mohli domnívat, nahlíží naopak na středoškolský svět z opačné strany: čtenáři se dostane jedinečná příležitost vidět vše očima učitele, a to od žáků přes kolegy a nadřízené až k zakořeněné byrokracii a nesmyslnosti mnohých inovací. Tato ojedinělá kniha odvážně (mnohdy s jiskřivým humorem) pootevírá dvířka do zákulisí, kam se žák ani rodič běžně nedostanou.
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2018 Radek Holík
Google+