Výstavy

Zveřejněno dne 23. 12. 2018
Výstava Očima ženy
Muzeum ve Šlapanicích připravilo novou výstavu na věčné téma: Ženy. Jak se změnil život českých žen za posledních sto let? Výstava mapuje proměny každodennosti, módu, ale i hnutí za rovnoprávnost či ženské spolky a organizace.


Výstava zachycuje proměny života žen za posledních sto let. Všímá si ženského emancipačního hnutí, připomíná první političky, ženy zapojené ve druhém a třetím odboji i ženy-umělkyně. Zmiňuje také řadu méně známých, ale pozoruhodných žen v našich dějinách. Pozornost je věnována i osobnosti zakladatele samostatného československého státu, jeho osudovým láskám nebo jeho názorům na ženy.

Mezi exponáty nechybí cenné archiválie, dobová móda, pomocníci v domácnosti či umělecká tvorba žen. Projít 100 let republiky mohou návštěvníci také prostřednictvím časopisů pro ženy, které jsou pro ně na výstavě k dispozici, od prvních "listů paní dívek" až po módní revue z konce 20. století.

Interaktivní obývací pokoj nabídne zábavu dospělým i dětem. Připraveny jsou také edukační programy pro školy.

Výstava probíhá až do 10. března 2019.

Očima ženy – Osudové i všední dny stoleté republiky v životě žen
Muzeum ve Šlapanicích
31. října 2018 – 10. března 2019
www.slapanice.muzeumbrnenska.cz


PR
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Xiao Hong
Dětská nevěsta
Verzone
Antologie šesti povídek od čínské spisovatelky Xiao Hong (1911–1942) zahrnuje šest delších i kratších próz, ve kterých autorka se šokující přímočarostí popisuje brutalitu venkovského života na čínském severovýchodě, šikanu v internátní škole nebo prospěchářství sobeckého intelektuála. Zahrnuté povídky patří k jejím nejznámějším a byly vybrány tak, aby postihly autorčin tvůrčí růst a zrání. Pro její „nevyhovující“ postoje dlouho nemohly texty Xiao Hong v Číně vycházet, avšak dnes je řazena k nejvýznamnějším autorům své doby a moderní čínské literatury vůbec. Její dílo bylo přeloženo do mnoha jazyků, česky vychází poprvé.
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2019 Radek Holík
Google+