Divadla

Zveřejněno dne 11. 6. 2019
Druhý ročník festivalu baletní tvorby
Červnová představení festivalu představí jeden z předních souborů Pobaltí, konkrétně Litevský národní balet s jejich premiérou Der Prozzes na motivy románu Franze Kafky, dále Slovinský balet Národního divadla Maribor s balety Hora a Cantata v jednom večeru a italský soubor současného tance Spellbound Contemporary Ballet s představením Rossini Ouverture.



Litevský národní balet Vilnius: Der Prozzes

20. června 2019 v Janáčkově divadle

Balet na motivy románu Franze Kafky. Společně s působivou původní hudbou a chladnou scénou, představující monumentální gilotinu, vypráví autor silný příběh konfrontující individualitu člověka a oficiální systém.

Spellbound Contemporary Ballet: Rossini Ouverture

22. června 2019 v Janáčkově divadle

S nezaměnitelným stylem a kvalitním tanečním souborem, který je v této generaci považován za nejlepší, se Spellbound řadí k nejvýraznějším moderním italským souborům s významným mezinárodním přesahem. To dokazuje účast na hlavních festivalech v Evropě, Asii a Americe.  Spellbound se v inscenaci Rossini Ouverture vydává na snovou cestu, lemovanou mnoha vzpomínkami a postavami, které vyprávějí příběh o muži - osamělém, veselém, smutném i statečném. Pro choreografa Maura Astolfiho je uvedení díla způsob, jak vzdát hold nádhernému umělci.

Balet Slovinského národního divadla Maribor: Hora / Cantata

24. června 2019 v Janáčkově divadle

V choreografii Hora se Edward Clug obrací ke svým kořenům a zkoumá význam osudových událostí v našich životech a sílu rituálů ve společnosti. Vášnivá i niterná Cantata Maura Bigonzettiho odráží středomořský temperament jižní Itálie.

Dance Brno 2019   
Janáčkovo divadlo
20., 22. a 24. června 2019 
www.dancebrno.com

Redakce
Článek otištěn v Kult 06/19
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Michael Třeštík
Umění vnímat umění pro děti a rodiče
Motto
Kniha je určena těm, kteří si chtějí s dětmi povídat o výtvarném umění. Naučit je dívat se na obrazy a sochy bezprostředně, bez přehnaného respektu i strachu z neporozumění. Aby si z každého setkání s výtvarným dílem dítě odneslo to, co si odnést může a dovede. Není důležité, aby hned vědělo, kdo a kdy daný obraz namaloval, je důležité, aby vědělo, proč je třeba zvláštně rozmazaný. Kniha je průpravou ke zdravému vztahu k umění.
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2019 Radek Holík
Google+