Divadla

Zveřejněno dne 14. 3. 2019
RECENZE: Lov. Jinak budeš uloven
Vaše manželka spolu s dospívajícím synem si spokojeně užívají lyžování na horách, zatímco Vy, prošedivělý lev salónů, kterému už dávno není dvacet, vyrážíte ven. Na lov. V baru si hned na první dobrou všímáte, když se na vás usměje sympatická mladá slečna...

Námět hry, kterou v roce 2004 napsal francouzský dramatik Éric Assous, pro Divadlo Bolka Polívky režijně zpracoval Petr Halberstadt ze StageArt.cz. Názorně tedy vidíme symbiotické mezidivadelní táhnutí za jeden provaz. Při komorní konverzační komedii typu Horské dráhy je velmi důležitý také výběr hereckých představitelů – ten se vyvedl více než na jedničku s hvězdičkou.

Milan Kňažko pojímá postavu Pierra velmi sebevědomě. Jeho lev salonů působí životem protřele, místy dost nabubřele až egoisticky. Pro spád hry se ukazuje Pierrova sebestřednost jako klíčový prvek. Nutno podotknout, že ve skutečném životě by se protřelý svůdník choval empatičtěji a citlivěji. Jako Juliette se v dané repríze představila Eva Novotná, která se naopak stará o správné napětí. Její role je o to těžší, že právě ona má na starost zachování napětí a potřebné gradace téměř až do samotného závěru.

Horskou dráhu u Bolka vystavěli pěkně rychlou, klikatou, se spoustou stoupání a s prudkými sešupy až na dřeň. Mám jen jednu výhradu. Přestávka tempo hry trochu narušuje. Druhá část se pak jeví nepoměrně kratší. Předávané poselství hry však i tímto drobným nedostatkem zůstává nedotčeno. Jednou jsi nahoře, a jednou zase dole, život se ale stále točí jako na dobře namazaném kole. 

Horská dráha
Divadlo Bolka Polívky
Psáno z reprízy 6. února 2019
www.divadlobolkapolivky.cz


Klára Tesařová
Článek otištěn v Kult 03/19
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Lesley-Ann Jonesová
Freddie Mercury. Bohémská rapsodie jednoho života
BB art
Zdá se, že všichni víme, kdo to byl Freddie Mercury. Bohem nadaný zpěvák formace čtyř muzikantských individualit Queen. Muž, který skupině propůjčil její nejcharakterističtější ochrannou známku: svůj hlas. Interpret a autor nezapomenutelných skladeb – od Bohemian Rhapsody přes We Are The Champions až po Innuendo. Extravagantní jedinec, libující si v okázalosti hudební i módní. Původem ze Zanzibaru, kde se narodil rodičům perského původu. Homosexuál dlouho skrývající svou orientaci a první skutečně očividná oběť AIDS z uměleckých kruhů. Bude se nám zdát, že se o Freddiem sotva můžeme dozvědět něco nového a neznámého, ovšem jen do chvíle, než se začteme do jeho rozsáhlé biografie, kterou vydala Lesley-Ann Jonesová.
Reklama:

Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2019 Radek Holík
Google+