Zveřejněno dne 3. 6. 2018
RECENZE: Tento způsob divadla zdá se být poněkud rozmarným
Do cirkusu už jistě někdy zavítal skoro každý z nás. Jít do šapitó na divadelní hru ale zase tak obvyklé není. Národní divadlo Brno situuje Vančurovo Rozmarné léto do lužáneckého parku pod širé nebe a červené plachty stanové.

Nvotův režijní koncept zachovává poetiku předlohy českého literárního velikána a neignoruje ani jedinečnou atmosféru netradiční lokace. Sledujeme tedy nejen majitele plovárny, jehož ženu okouzluje Arnoštek. Pomocnice zase učarovává abbého Rocha tak, že málem přichází o ucho, a je zde také párek klaunů, kteří si kromě červených nosů navlékají třeba i plovací úbory nebo rozdávají divákům alkoholické i nealkoholické občerstvení.
Právě klaunská dvojice Martin Siničák a Hana Tomáš Briešťanská dává hned ze začátku pocítit cirkusovou atmosféru všemi smysly. Postupem času se ještě více projevuje potenciál místa: Arnoštek Jakuba Šafránka mistrně ovládá práskání bičem i chůzi na kladině. Doslova se zatajeným dechem sledujete jeho profesionálně artisticky vybroušená čísla v několikametrové výšce nad zemí spolu s Terezou Groszmannovou coby Kateřinou Důrovou.
Národní divadlo poskytuje s Rozmarným letem vskutku hravé, rozmanité a v českých divadelních končinách nevídané propojení činohry a cirkusu. Pokud se ještě navíc spustí se začátkem představení silná jarní přeháňka, pak pod plachtou, kde mohutně rezonují zvuky dopadajících kapek, snadno spolu s herci pojídajícími s mlaskáním utopence uvěříte, že jste se právě ocitli v Krokových Varech a že se tento způsob léta skutečně zdá poněkud rozmarným.

Rozmarné léto
Národní divadlo Brno (Lužánecký park)
Psáno z reprízy 23. dubna 2018

Článek otištěn v Kult 06/18

Lukáš Hejlík
365 - Gastromapa Lukáše Hejlíka
Došel karamel
Herec Lukáš Hejlík se věnuje blogu Gastromapy už 6 let! Objíždí české luhy a moravské háje a každý den přináší jeden tip na místo, kde se lidé můžou dobře najíst, napít, dát si skvělou kávu nebo něco sladkého. Za ty roky projedl přes milion a půl, navštívil skoro půl druhého tisíce podniků, a tak bylo na čase to posunout dál. Nejdřív vznikla appka a teď i knížka Gastromapy. Jmenuje se 365 - Gastromapa Lukáše Hejlíka, a to hned z několika důvodů – dělal ji 365 dní, má 365 stran, ale především přináší 365 tipů. Kniha má 31 kapitol, jedna vás vezme s sebou na výlet po Česku, další vás zavede na přísnou snídani, na rychlý oběd, na jídlo z foodtrucku nebo za tím největším zážitkem! Ukáže vám místa, kde byste rozhodně žádný skvělý podnik nečekali. Nebo vás nechá proletět se po těch nejlepších kuchyních světa.