Děti

Zveřejněno dne 27. 4. 2015
RECENZE: Neobyčejný pejsek Bruno
Bruno zažívá s panem Žmolkofuskou spoustu dobrodružství. Kdo že je Bruno? Přece pejsek, kterého jeho páníčci nechávají často doma, což se mu velice líbí. Rád proto předstírá, že je unavený, a daří se mu to. A kdo že je pan Žmolkofuska? Ponožka, která Bruna doprovází na toulkách za dobrodružstvím – tentokrát v parku a cirkuse.

Každou stranu vydařené dětské knihy Bruno v cirkuse zdobí velice originální veselé ilustrace vyvedené pouze v červeno-černých odstínech, což jim propůjčuje zvláštní dynamiku. Myslím, že kniha uspokojí i nejnáročnějšího malého rošťáka, který se učí číst. Možná jej nakonec od čtení ani neodtrhnete. A pokud budete Brunova dobrodružství předčítat dětem třeba před spaním, zaručeně se ilustracemi pobavíte i vy.
Škoda jen, že se jedná o brožované vydání. My dospělí rozevřenou knihu udržíme, dětem ji na čtení ale musíme otevřít silou a hrozí nebezpečí, že pokud si ji oblíbí a budou se k ní vracet, začnou kvůli druhu vazby vypadávat listy. I přes tento spíše obecný nedostatek nelze jinak než tuto knihu pro malé i velké vřele doporučit.

Bruno v cirkuse
Alex T. Smith
Mladá fronta, 2015

Helena Jonáková Štěpaniková

Gabriela Koukalová
Jiná Gabriela Koukalová
Petr Koukal
Zažila slávu, úspěchy, medaile. Ale taky spoustu okamžiků, o kterých dosud nikomu neřekla. O některých proto, že se bála, o dalších proto, že se styděla. Teď je Gabriela Koukalová poprvé odhaluje ve své biografii. Kniha je psaná autenticky v první osobě a odhaluje zákulisí tréninkové dřiny, nejdůležitějších závodů i mysli vrcholové sportovkyně v těch nejvypjatějších momentech. Gabriela jde ve svých pocitech na dřeň. Popisuje nejen velké výhry, ale i to, co se skrývá za nimi. Třeba desítky probrečených nocí, spory s rodiči a trenéry, ne vždy ideální atmosféra v týmu nebo těžká nemoc, kterou před světem dlouho tajila… Součástí knihy jsou i dosud nezveřejněné fotografie.