Děti

Zveřejněno dne 27. 4. 2015
RECENZE: Neobyčejný pejsek Bruno
Bruno zažívá s panem Žmolkofuskou spoustu dobrodružství. Kdo že je Bruno? Přece pejsek, kterého jeho páníčci nechávají často doma, což se mu velice líbí. Rád proto předstírá, že je unavený, a daří se mu to. A kdo že je pan Žmolkofuska? Ponožka, která Bruna doprovází na toulkách za dobrodružstvím – tentokrát v parku a cirkuse.

Každou stranu vydařené dětské knihy Bruno v cirkuse zdobí velice originální veselé ilustrace vyvedené pouze v červeno-černých odstínech, což jim propůjčuje zvláštní dynamiku. Myslím, že kniha uspokojí i nejnáročnějšího malého rošťáka, který se učí číst. Možná jej nakonec od čtení ani neodtrhnete. A pokud budete Brunova dobrodružství předčítat dětem třeba před spaním, zaručeně se ilustracemi pobavíte i vy.
Škoda jen, že se jedná o brožované vydání. My dospělí rozevřenou knihu udržíme, dětem ji na čtení ale musíme otevřít silou a hrozí nebezpečí, že pokud si ji oblíbí a budou se k ní vracet, začnou kvůli druhu vazby vypadávat listy. I přes tento spíše obecný nedostatek nelze jinak než tuto knihu pro malé i velké vřele doporučit.

Bruno v cirkuse
Alex T. Smith
Mladá fronta, 2015

Helena Jonáková Štěpaniková

Hany Abud-Assad
Hora mezi námi - DVD
Cinemart
Alex je fotoreportérka, která spěchá na vlastní svatbu. Zaskočí ji však nečekané potíže, pravidelné lety jsou kvůli blížící se bouři zastaveny. Na letišti se setká s Benem, lékařem spěchajícím na důležitou operaci. A tak tito dva náhodní spolucestující považují za velké štěstí, když najdou pilota malého letadla, který je ochoten s nimi odletět. Ale jejich radost vyprchá v okamžiku, kdy pilot za letu dostane mrtvici a letadlo se zřítí na zem. Tím se tito dva spolucestující, kteří se poprvé setkali až na letišti, ocitnou uprostřed zasněžených hor bez naděje na záchranu. Podlehnou zraněním těla a duše, nebo ve zdánlivě beznadějné situaci znovu uvěří v důvěru a lásku? A pokud přežijí, dokáží se vrátit do svých životů?