Výstavy

Zveřejněno dne 7. 12. 2018
Nová výstava v Industře
Od 6. prosince 2018 do 10. ledna 2019 probíhá v brněnské Industra Art Gallery v Masné 9 výstava Lucie Gašparovičové (SK) a Jána Gašparoviče (SK) s hostem Ramonem Fellerem (CH). Nese název Náhoda a samočinnost :: apo tychés, to automaton.


Dílo Jána Gašparoviče částečně vzniklo během jeho umělecké rezidence v kulturním prostoru PRAHA a na výstavě kurátorsky spolupracuje členka sdružení 4AM/Fórum pro architekturu a média Barbora Šedivá (SK/CZ).

Výstava představí způsob jejich myšlení o prostoru a fyzikální podstatě dějů, kterými se ve své tvorbě dlouhodobě  zabývají. Jako umělce je zajímají i otázky soudobé filozofie, související s životem v tzv. post-digitální době, a ptají se po podstatě hodnoty věcí nebo pravdivosti výroků a událostí.

I když díla, nebo jejich koncepty, tvoří umělci samostatně, díky přirozené tematické blízkosti rozehrají ve výstavě dialog o fyzikálních procesech a podstatě přírodních dějů, pohybu, seismologii nebo entropii. Specifičnost prostor brněnské Industra Art Gallery nabádá k velkorysým řešením a dává možnost rozvíjet jejich inklinaci k site-specific projektům. Jejich díla tu pak budou reagovat nejen na místo, ale zásadní proměnnou bude i čas, během kterého brněnská výstava proběhne.

Ján Gašparovič (*1981) ve své práci systematicky zkoumá zvuk, světlo, prostor a různé biologické, chemické nebo fyzikální procesy. "Používam pájkovačky, šošovky, meracie prístroje, zvukovú aparatúru, termo-kameru. Zaujímajú ma chemické a fyzikálne pokusy, rozkladanie a skladanie svetla, priestorové vzťahy, hluk a zvuk, analógový prístup. Na začiatku sú pokusy, testy, výskum - na konci objekty a (vizuálne) správy o ich vykonaní a fungovaní, ktoré si môžete nielen pozrieť, ale najmä vyskúšať."

Lucie Gašparovičová (*1984) se ve své tvorbě zaměřuje na každodenní jevy, čas, tíhu, hmotu, objem, prostor a místo. "Sústreďujem sa na situácie, prostredia, ktoré sa na základe ich všednosti môžu stávať zdánlivo neviditeľné. Vďaka spojeniu môjho remeselno-materiálového školenia a konceptuálneho prístupu k tvorbe vznikajú diela, ktoré sú schopné komunikovať "všednosť" každodennosti s divákom, upriamovať na ňu pozornosť, sústredene na ideovo-vizuálnu podstatu. Pracujem so subjektívnym autorským prístupom, ale pre exaktnosť a autentickosť výstupov nadväzujem spoluprácu s vedeckými inštitúciami - ako napríklad s fyzikálnym ústavom SAV, Slovenským Hydrometeorologickým ústavom."

Ramon Feller (*1988) ukončil uměleckou školu v Bernu, v současnosti pokračuje na studiích v Basileji. Zúčastnil se mnoha skupinových výstav, několikrát vystavoval i sólově. Je dvojnásobným laureátem ceny Kiefera Hablitzela pro švýcarské umělce do 30 let. Zajímá se o procesy a časové závislosti mezi systémy, jeho praxi ohraničují pojmy jako vzpomínka, zkušenost, konstrukce a výběr. Hlavním je pro něj technický aspekt – digitální i analogový a zásadní vliv na jeho tvorbu má i polemika s programováním a elektrotechnikou.

Náhoda a samočinnost :: apo tychés, to automaton
Industra Art Gallery
6. prosince 2018 do 10. ledna 2019
https://industra.space/


Redakce
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Blanka Čechová
Jadranská snoubenka navždy
Opravdu skvělé nakladatelství
Chtěli byste zažít pravou chorvatskou svatbu, kam přijede tři sta hostů, kde se nemluví, nýbrž zpívá, stoly se prohýbají pod vahou laskomin, víno teče proudem - a celé to trvá týden? Jadranská snoubenka, Češka, která se zamilovala ve slunné Dalmácii, právě takovou svatbu chystá a musí se utkat s řadou místních zvyklostí. Občas je skóre těsné, ale láska k rybáři Baldovi, moři a zázračnému kraji nakonec zvítězí.
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2019 Radek Holík
Google+