Puls

Zveřejněno dne 8. 10. 2018
Fontána u Janáčkova divadla se rozsvítí růžově
Říjen je na celém světě měsícem boje s rakovinou prsu a podpory již nemocných žen. Tato myšlenka - Breast Cancer Awareness Month - vznikla v roce 1985 v USA. Cílem je podpořit prevenci, ale také ukázat, jak se s nemocí potýkají pacientky, které potkala.


Tradičním symbolem se stala růžová stužka a hlavně samotná růžová barva, proto se také ve světě používá pro říjen název PINKTOBER. Na zviditelnění tématu spolupracují pacientské organizace, nadace, zdravotnická zařízení, veřejné i komerční subjekty.

Ženská nezisková organizace Mamma HELP jako první přinesla do České republiky kampaň Říjen v růžové již v roce 2010. Letos se spolu se svými partnery pouští do boje za zdraví žen již poosmé. V Brně se ve čtvrtek 11. října v 18.00 rozsvítí růžově fontána před Janáčkovým divadlem. Při této příležitosti se uskuteční benefiční koncert pro veřejnost, na kterém zazpívají Chantal Poullain a Matěj Plíhal, své umění předvedou i Mažoretky Legato.

Kromě kulturního programu bude součástí akce "Rozsvícení fontány na růžovo" i osvěta. Zájemkyně si na edukačním modelu mohou vyzkoušet správný postup pro samovyšetření prsou. Zakoupením cupcakeů s růžovou stužkou, které poskytla Cupcakekárna Brno, může každý přispět na aktivity organizace Mamma HELP.

Statistika onemocnění je neúprosná. Každá dvanáctá až osmá žena onemocní v průběhu svého života rakovinou prsu. "Jsou to smutná čísla, ale je taky potřeba vědět, že stále více žen má šanci na uzdravení - jednak díky pokrokům medicíny, ale hlavně díky včasnému odhalení zhoubného bujení, v co nejranějším stadiu," říká Jana Drexlerová, ředitelka pacientské organizace Mamma HELP. "Proto se také intenzivně věnujeme edukaci, pořádáme stovky přednášek po celé republice a snažíme se na to ženy upozornit, vysvětlit jim, jaké možnosti dnes mají. A rovnou je při té příležitosti učíme samovyšetření prsu na modelu prsou," dodává.

Právě důležitost prevence, jak pravidelného samovyšetření, tak i odborného sonografického nebo mamografického vyšetření, se opět staly letošním mottem. Staronovým symbolem je "Uzlík", z kampaně Udělej uzel a nezapomeň na prevenci, kterou připomene nový animovaný spot, natočený nezávislou skupinou profesionálních filmařů Alternative.NOW.

Spolu s dlouhodobými i novými partnery nabízí Mamma HELP ženám i letos řadu možností, jak se v říjnu aktivně zapojit. Stačí navštívit některou z říjnových akcí a bez odkladu udělat něco pro své zdraví. Inspirovat se můžete také říjnovým číslem časopisu Moje psychologie. Najdete v něm příběhy žen, které vás mohou motivovat svým životním postojem.

Akce se koná ve spolupráci s městem Brnem pod záštitou 1. náměstka primátora města Brna Mgr. Petra Hladíka v rámci projektu Brno - Zdravé město.

Rozsvícení fontány na růžovo
Janáčkovo divadlo, Brno
11. října 2018 od 18.00
www.mammahelp.cz 


PR
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Jan Dražan, Marek Hilšer
Tango pod Hradem
Zeď
Marek Hilšer otevřeně vypráví o tom, proč se rozhodl vstoupit do politiky, zamýšlí se nad stavem české společnosti, mluví ale také velmi upřímně o sobě, o své rodině, o složitých vztazích s rodiči, o emigraci a o návratu po listopadu 1989 zpět do rodného Chomutova. Nabízí unikátní pohled do zákulisí prezidentských voleb z první ruky. Přibližuje první zkušenosti z parlamentu. Jeho život je ovšem vedle politiky také lékařský výzkum. Specializuje se na nádory mozku, učí studenty, jezdí na lékařské mise do Afriky. Když se nevěnuje politice nebo vědě, patří kromě ženy a dcery k jeho největším vášním lezení po skalách a tango, za kterým jezdí do vyhlášených klubů po Evropě. A aby toho nebylo málo, stal se ještě včelařem. O tom všem vypráví v knížce.
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2019 Radek Holík
Google+