Divadla

Zveřejněno dne 19. 2. 2018
RECENZE: Brněnské gazpacho s příchutí Neurolu
Že se parta chlapů z oceláren v Městském divadle Brno pravidelně už pět let vysvléká Donaha za účelem striptýzu, už nikoho nepřekvapí. Zatímco se muži tak rádi obnažují, ženy se od prosince 2017 na prknech Činoherní scény pro změnu pravidelně a s chutí hroutí/kroutí.


Pro poslední premiéru minulého roku 2017 a zároveň silvestrovské představení sáhnul Stano Slovák  po teplokrevném jihoevropském námětu tria Lane, Yazbek, Almodóvar. S Yazbekem je Slovák hodně „dobrý kamarád,“ takže se nebojí ho ani trochu „cinknout“ španělským Madridem. Ženy, jež se nacházejí na pokraji nervového zhroucení, nejsou v České republice žádnou výjimkou. Sesypávají se pod tíhou okolností už i v Praze, nebo třeba v Chebu.


Tento příběh nepatří mně, dokonce ani vám. Náleží jedné madridské herečce. Pepa. Její milenec. Jeho žena. Jejich syn a jeho snoubenka. Právnička. A samozřejmě jedna uchvacující mladá modelka. Uno, dos, tres… Kola osudů se roztáčejí, prolínají, rozbíjejí a zase se opravují. Kdo? S kým? Jak? A proč? Odpovědi na všechny vyřčené i zatajené otázky poskytne Španělsko 80. let minulého století. Přesně ono město měst, ta matka matek. Zkrátka a jednoduše –  Madrid s příchutí Neurolu.


Na všech plakátech po Štatlu nacházíme uhrančivou tvář Petra Štěpána, který bez pochyb vynikajícně exceluje v roli sebestředného a patologicky promiskuitního Ivana, ale o něj tady nejde. Zaměřme se tentokrát na něžnější polovinu hereckého osazenstva. Pepa Lucie Bergerové, která se už jistě v Městském divadle cítí jako doma, je koncert tónů měnících se od závislých, beznadějných až k těm hlubším, jistým a zcela sebevědomě emancipovaným. Milfajtové modelína Candela i Skálové snoubenka v „kazajce“ Marisa vás zaujmou a koutky úst nadzvednou svébytností jim vlastní. Mysleli jste si, že Dušan Vitázek pochází ze Slovenska? Cha, kdeže! Ten se snad narodil spíš ve Španělsku, proč by jinak tak dobře válel na kytaru?


Cónova hudba míchá umně jazz a rock okořeněný španělskými rytmy, které dávají Ženám na pokraji nervového zhroucení teplý, domácí a lehký nádech. Vážně nevážně o nevážně vážných věcech. Zkrátka budete-li na zhroucení, vy všechny ženy světa (ostatně i muži), místo polykání prášků na uklidnění si přijďte raději cucnout trochy vymazleně ochuceného divadelního gazpacha, které důrazně radí, že zahodit pouta do kouta a zašlápnout toho mrzouta, jistě přispěje k duševnímu zdraví lépe než návštěva terapeuta.


 

Ženy na pokraji nervového zhroucení

Psáno z reprízy 12. ledna 2018

Městské divadlo Brno
http://www.mdb.cz


Klára Tesařová
Článek otištěn v Kult 02/18
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Andrew Caldecott
Opskurno
Host
Město Opskurno si žije uzavřeno samo do sebe — navzdory pozoruhodné architektuře, průkopnické vědě a neobvyklým rituálům se o něm nezmiňují žádné mapy ani průvodce. Královna Alžběta I. město oddělila od zbytku Anglie a jeho nezávislost podléhá jediné znepokojivé podmínce: je přísně zakázáno studovat opskurenské dějiny… Pod kouzelně výstředním zevnějškem totiž číhá tajemství tak temné, že ho nikdo nesmí znovu objevit, natož znovu použít.
Reklama:

Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2018 Radek Holík
Google+