Výstavy

Zveřejněno dne 2. 10. 2017
Finalisté Ceny Jindřicha Chalupeckého se podruhé představí v Brně
Již podruhé se v Pražákově paláci Moravské galerie v Brně na skupinové výstavě představí pětice mladých umělců – finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého, jimiž jsou v roce 2017 Romana Drdová, Dominik Gajarský, Martin Kohout, Richard Loskot a Viktorie Valocká.


Ti budou bojovat o nejprestižnější české ocenění pro umělce do třiceti pěti let. Přestože každý z výtvarníků připravuje pro tuto příležitost samostatný projekt, společně můžeme jejich výpovědi vnímat jako určitou sondu do přemýšlení nastupující generace umělců. Ve spektru médií od malby přes film až po instalaci se finalisté zabývají tématy současného světa. Výstavu finalistů doprovodí renomovaný německý videoartista Clemens von Wedemeyer, který svou tvorbu představí v Atriu Pražákova paláce a také prostřednictvím intervence do sbírky Moderního umění.  

Vítěz 27. ročníku bude slavnostně vyhlášen 26. listopadu 2017 v univerzitním kině Scala v Brně a současně v přímém přenosu na ČT Art.

Moravská galerie, Pražákův palác, Husova 18
22. září 2017 – 14. ledna 2018

PR
Článek otištěn v Kult 10/17
 Přidejte k článku první komentář >> 
Reklama:

Novinky:
Hany Abud-Assad
Hora mezi námi - DVD
Cinemart
Alex je fotoreportérka, která spěchá na vlastní svatbu. Zaskočí ji však nečekané potíže, pravidelné lety jsou kvůli blížící se bouři zastaveny. Na letišti se setká s Benem, lékařem spěchajícím na důležitou operaci. A tak tito dva náhodní spolucestující považují za velké štěstí, když najdou pilota malého letadla, který je ochoten s nimi odletět. Ale jejich radost vyprchá v okamžiku, kdy pilot za letu dostane mrtvici a letadlo se zřítí na zem. Tím se tito dva spolucestující, kteří se poprvé setkali až na letišti, ocitnou uprostřed zasněžených hor bez naděje na záchranu. Podlehnou zraněním těla a duše, nebo ve zdánlivě beznadějné situaci znovu uvěří v důvěru a lásku? A pokud přežijí, dokáží se vrátit do svých životů?
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2018 Radek Holík
Google+