Zveřejněno dne 7. 6. 2015
RECENZE: Ostrov, poklad, piráti, všechny vás hned uchvátí
Robert Louis Stevenson se narodil v roce... Žil, byl... Zemřel. Nudné? Nikoli v Městském divadle Brno. Dobrodružný muzikál Ostrov pokladů vykresluje značný kus života známého skotského spisovatele zabalený do tajemné záhady. Kam jenom kapitán Flint ten setsakramentský poklad mohl zakopat?

Coby malý klučina Stevenson tíhne k fantazijním světům, jsa fascinován otcovými příběhy na dobrou noc, u kterých ani nedutá. V dospělosti, stále sužován zákeřnou nemocí, poznává na letním bytě v Paříži Fanny Osbourneovou se synem Lloydem. Bez něho by knížka Ostrov pokladů vůbec nevznikla. Robertovi přirostou Fanny a klučina k srdci tak, že se za nimi přes bídný zdravotní stav plaví až do Ameriky. Jakpak ho asi za mořem přivítají? A co Jim Hawkins se svou bandou? Vyzraje na vzpouru vedenou pirátem ze všech pirátů nejpirátovějším Johnem Silverem?

Značnou část představení si pro sebe právem uzurpuje Lukáš Janota jako R. L. Stevenson (v alternaci s Alešem Slaninou) se svým odzbrojujícím zpěvem. Z jeho stínu vystupují zejména domácí mladičký Lubomír Hrdlička plus zkušený mazák Dušan Vitázek, ale i hostující Jozef Hruškoci a Lucie Bergerová drží s Brňáky krok i dech.

Projekce Petra Hlouška jsou se scénou Jaroslava Milfajta propletené pevně a soudržně. Práce s prostorem usnadňuje porozumění multidimenzionálnímu příběhu, jehož zapletenost může kdekoho zaskočit. Jenže „Neříkej hop, dokud nepřeskočíš“, tedy spíš neuvidíš – fikaně spletité, přitom konzistentní linie, svěžest hudebního nastudování a precizní režie Stanislava Slováka uchvátí a volný čas všem generacím vkusně ukrátí.

Dennis Martin, Christoph Jilo, Wolfgang Adenberg: Ostrov pokladů
Psáno z veřejné generálky 15. května 2015 v 19:00

Článek otištěn v Kult 06/15

Tomáš Kutil, Jan Paulas
Padá mi to z nebe - Angelika Pintířová
Portál
Jak může přežít řeholnice v pasťáku? Jak se ošetřuje prezident? Jak hovořit o víře v dnešní době? Jaké to bylo, vstoupit za komunistů do tajné řehole? Může řeholní sestra sledovat MS v hokeji, pít pivo a být aktivní na Facebooku? Nebo dokonce mít v rozhlase svůj pořad a kamarády mezi předními sportovci? Tyto a mnohé další otázky zodpovídá v knižním rozhovoru boromejka Angelika Pintířová. Je to příběh řeholnice, které celý život padají z nebe nejrůznější výzvy. A ona je zvedá!