Zveřejněno dne 7. 6. 2015
RECENZE: Ostrov, poklad, piráti, všechny vás hned uchvátí
Robert Louis Stevenson se narodil v roce... Žil, byl... Zemřel. Nudné? Nikoli v Městském divadle Brno. Dobrodružný muzikál Ostrov pokladů vykresluje značný kus života známého skotského spisovatele zabalený do tajemné záhady. Kam jenom kapitán Flint ten setsakramentský poklad mohl zakopat?

Coby malý klučina Stevenson tíhne k fantazijním světům, jsa fascinován otcovými příběhy na dobrou noc, u kterých ani nedutá. V dospělosti, stále sužován zákeřnou nemocí, poznává na letním bytě v Paříži Fanny Osbourneovou se synem Lloydem. Bez něho by knížka Ostrov pokladů vůbec nevznikla. Robertovi přirostou Fanny a klučina k srdci tak, že se za nimi přes bídný zdravotní stav plaví až do Ameriky. Jakpak ho asi za mořem přivítají? A co Jim Hawkins se svou bandou? Vyzraje na vzpouru vedenou pirátem ze všech pirátů nejpirátovějším Johnem Silverem?

Značnou část představení si pro sebe právem uzurpuje Lukáš Janota jako R. L. Stevenson (v alternaci s Alešem Slaninou) se svým odzbrojujícím zpěvem. Z jeho stínu vystupují zejména domácí mladičký Lubomír Hrdlička plus zkušený mazák Dušan Vitázek, ale i hostující Jozef Hruškoci a Lucie Bergerová drží s Brňáky krok i dech.

Projekce Petra Hlouška jsou se scénou Jaroslava Milfajta propletené pevně a soudržně. Práce s prostorem usnadňuje porozumění multidimenzionálnímu příběhu, jehož zapletenost může kdekoho zaskočit. Jenže „Neříkej hop, dokud nepřeskočíš“, tedy spíš neuvidíš – fikaně spletité, přitom konzistentní linie, svěžest hudebního nastudování a precizní režie Stanislava Slováka uchvátí a volný čas všem generacím vkusně ukrátí.

Dennis Martin, Christoph Jilo, Wolfgang Adenberg: Ostrov pokladů
Psáno z veřejné generálky 15. května 2015 v 19:00

Článek otištěn v Kult 06/15

Tommy Bertelsen
Pouto - DVD
Olivia (Bellisario) a Matthew (Felton) jsou osmnáctiletá dvojčata, která se narodila do světa privilegií a velkých očekávání. Jejich vzájemné pouto je velmi silné - dokonce i ve snech. Oba čeká zářivá budoucnost. Olivia je školní premiantkou, Matt prezidentem třídy. A zatímco přípravy na poslední společný školní rok vrcholí, rozdělí je nečekaná tragédie. Jeden z nich přežije a bude se muset naučit žít sám. Anebo pozná, jak daleko je jeho druhá polovina ochotna zajít, aby se znovu shledali.